torsdag 14 mars 2013

Eklund: "I dag var vi pinsamt dåliga"



(Christian Eklund kan ha spelat sin sista match. Viljan finns men frågan är om kroppen håller. FOTO JOHANNA LUNDBERG) 

Säsongen slut alltså och så här kommenterar Christian Eklund känslan någon halvtimmes möte efter matchen:

– Det är bara tomt. Det här har speglat hela säsongen. Vi är för dåliga helt enkelt. Vi ska inte vara… vi hör inte hemma där uppe helt enkelt.  Så är det bara. Vi har inte spelat tillräckligt bra, säger Eklund och fortsätter:


 I dag var vi pinsamt dåliga. Det finns inte mycket mer att säga. Jag måste åka hem och begrunda lite … att vi gör så här i en sån här match, det är pissdåligt.

Hade ni någon koll på vad som hände i Oskarshamn?
– Nä men det stod ju ganska snabbt både tre och fyra noll här så det…

De vände och vann?
– Ja jag hörde det. Det är lite surt men om man inte vinner hemma här så har man inget där (kvalserien) att göra. Det är bara vårat eget fel.

Det känns typiskt tycker jag, för hur det har varit, att när ni ändå får en sista chans att ta er till kvalserien så tar ni inte chansen nu heller.
– Nej, det är för dåligt spel. Vi spelar korkat, lite för naivt och … det var som i början på säsongen igen. Ibland blir det så när man vill lite för mycket så bara tokgår man istället för att tänka vad som är smartast och det straffar oss idag. Alla vill ju liksom men det krampar lite på mycket folk men det är klart att alla vill vinna. Så är det ju. Det är inte mycket att göra åt nu.

Hur ser det ut för dig?
– Jag vet inte jag har inte tänkt på det.

Hur är det med kroppen? Går det ens att spela vidare (på grund av problem med nacken och diskbråck)
– Det ska jag kolla sedan. Jag vet inte men jag ska kolla upp hur det är med kroppen. Man vill ju alltid lira men man blir äldre också. Och jag har inte ens hunnit tänka den tanken. Jag trodde vi skulle spela en bra stund till så det vill jag inte svara på nu.


Inga kommentarer: